Nisan’da Adana’da

4-5 Nisan’da Türkiye’nin tek açık hava karnavalı, Portakal Çiçeği Karnavalı için Adana’daydım. Diğer blogum, Yeni Başlayanlar İçin İtalya’da, İtalyan Karnavalları nasıl olur yazmıştım. Hep Avrupalarda mı karnavallara gideceğiz, buyrun size lokal bir karnaval!

Gruba son hafta dahil olduğumdan uçak bulmakta çok zorlandım. Gidişte sabah 06:00 uçağı ve dönüşte minnoş uçakları olan bir hava yolu firması ile döndüm. Hem gelişte hem dönüşte hava alanı tıklım tıkış doluydu. Eğer seneye bu karnavala gitmek gibi düşünceniz varsa çok önceden uçak ve otel rezervasyonlarınızı yapın. Benim ekip önceden otel rezervasyonu yaptığından biz merkezde, çok güzel bir otelde kaldık.

nisanda adana
Ziya Paşa Caddesi

Ali Haydar Bozkurt’un başlattığı, bu yıl 3.sü yapılan ve yaklaşık 100.000 kişinin katıldığı karnavalın reklamı günler öncesinden başladı. En büyük reklamı Ayşe Arman yaptı. Çoğu katılımcı ondan duyup buraya gelmiş. Arman’ın instagram sayfasında paylaştığı tişörtü maalesef bulamadım ama en azından “Allöş Be!”nin harika demek olduğunu artık biliyorum.

portakal çiçeği
Dalında Portakal Çiçeği

Sevgili Ayşe (Aksoğan) ve ailesi bizi öyle güzel ağırladı ki, 36 saat değil de 4-5 gün geçirmiş gibi İstanbul’a döndük. Yemek yemekten kalan vaktimizde bayağı yer gördük. Cumartesi sabah ilk olarak Ayşe’lerin bağları, Küçük Çıldırım Köyü ile gezimiz başladı. Direkt sıkma, şalgam, halka tatlısı vs yiyerek gurme turumuza başladık. Aşırı çok yediğimizden Ayşe bizi bağlarda yürüyüşe çıkarttı. Ağaca hasret kalmış şehirliler, neredeyse her ağaçla fotoğraf çektirdik 🙂 Daha sonra Karnaval konvoyunu izlemek için şehir merkezine döndük. Allahım, bu ne kalabalık! Yağmura rağmen karnaval alanı tıklım tıkış! Korteje şöyle bir bakıp, fotoğraflar çektirip portakal sularımızı içip hooop Kazancılar’a geçtik. Ben şahsen Eski Adana tarafını daha çok beğendim. Büyük Saat gece aydınlatılınca çok şık duruyor.

Adana Büyük Saat
Büyük Saat

Karnaval kapsamında bir çok sinema sanatçısı da Adana’daydı. Yılmaz Güney’in 78. doğum günü kutlamaları da bu karnaval programına dahil edilmiş. Biz Kazancılar çıkışında fark ettik, meğer tüm gece 5 masa ünlünün yakınında oturmuşuz da haberimiz yokmuş. Yani Emre Karayel ile bir fotoğraf çektiremeden geri döndüm, çok mutsuzum 🙂

kazancılar rakı şalgam
Kazancılar’da Rakı-Şalgam Hayat Bize Güzel!

Gelelim Pazar sabahına… Açıkçası tok yattık ve tok kalktık 🙂 Ancak Merkez Park’ta kahvaltıda löp löp gözlemeleri götürdüm. Napalım, her gün Adana’ya gitmiyoruz, değil mi? 🙂 Turunç reçelini 7/24 yiyebilirim, o kadar sevdim. Bir de incir reçeli fevkeladenin fevki lezzetliydi. Şehrin içinden geçen Seyhan Nehri ve kenarındaki Merkez Park nedeniyle Adananalılar çok şanslılar. Biz daha sonra Baraj Gölü tarafına geçtik ama bici bici yiyecek yerimiz kalmadığından onu da gelecek seyahat listesine ekledik.

Taş Köprü Adana
Taş Köprü

Son olarak Askerin Yeri’nde bol bol sarmısaklı köfteleri de mideye indirip hava alanının yolunu tuttuk. Herkese (Ayşe, Umut, Hatice Teyze, Gülfem, Duru, İpek Işıl, Züleyha, Müge) bu harika hafta sonu için çok teşekkür ederim. Dostlarla her yer çok güzel ama Adana pek bir güzel 🙂 Tekrar görüşmek üzere …